Hoeveelheid 
Probeer je porties te verkleinen. Neem bijvoorbeeld s’middags 2 boterhammen met wat rauwkost in plaats van 4 boterhammen. Als je thuiskomt van je werk heb je vaak honger. Je schept een vol bord op, want dat heb je wel verdiend na een dag hard werken. Halveer dat bord en neem er een salade bij. Wanneer je de drie hoofdmaaltijden aanhoudt en 3 maal een tussendoortje neemt is het goed vol te houden. 

Eet-dagboek 
Als je twijfelt aan je hoeveelheid eten of gewoon wilt weten hoeveel calorieën je op een dag naar binnen werkt, houd dan een eet-dagboek bij. Schrijf hierin alles op wat je eet. Zo kun je de calorieën en eettijden bijhouden en kijken of je gezond en verantwoord eet. 

Juiste voeding
 
Tegenwoordig zijn er veel lekkere producten met veel voedingswaarde. Vezels zijn lekker! Neem bijvoorbeeld bruin brood, vezelrijke pasta’s of een mueslireep. Lekker, voedzaam en betrouwbaar. Verder blijft fruit, zoals appels en sinaasappels altijd een goede keuze, net zoals groenten. Probeer zo min mogelijk eten te halen, zoals fastfood. Zoals iedereen weet zitten hier weinig voedingswaarden in en is het enorm vet. Wil je snacken wanneer er visite is, snij dan verschillende groenten in reepjes en maak een verantwoord sausje erbij. Andere verantwoorde snacks zijn Japanse mix, zoute sticks en cassave kroepoek. 
  
Balansdag 
Maak van maandag je balansdag! Door de weeks letten we beter op onze voeding dan in het weekend; dan gaan we weer genieten. Dat mag! Wanneer je dat doet, maak je van maandag gewoon je balansdag. Eet dan caloriearme maaltijden en snoep niet. Zo wordt het snoepen van het weekend gecompenseerd. 
  
Sporten 
Natuurlijk kunnen we niet afvallen zonder een beetje beweging. Sporten is goed voor zowel lichaam als geest. Je maakt je geest leeg en laadt jezelf weer op. Dat geeft je de kracht om door te zetten. Zoek een trainingsmaatje, zodat je elkaar op kunt peppen. Probeer minimaal twee keer per week 1,5 uur per keer te sporten. Lukt dit niet, maak dan 3 keer 30 minuten vrij voor een paar simpele oefeningen. Doe vier keer 25 buikspieroefeningen, vier keer 25 squats en vier keer 5 push-ups. Ga hierna bijvoorbeeld een klein rondje hard lopen. Zo heb je toch getraind! 
  
Voldoende water  
Veel drinken is goed voor je, maar vanwege de drukte wordt het vaak vergeten. Probeer echter 2 liter water per dag te drinken. Het helpt vet af te drijven en je krijgt er een mooie huid van. Voeg er een stukje citroen aan toe en een muntblaadje en je hebt een heerlijke frisse smaak aan je water.


Geen tijd en snel slank?
Heb je geen tijd en wil je snel een maatje minder hebben? Bestl dan bij ons op dicafashion.nl onze correctie-ondergoed collectie. Correctie hemden, singlets, jurken en slips en zwart en huidskleur. Voor iedere gelegenheid en snel een maatje minder! DICA Fashion heeft correctie ondergoed voor iedereen in alle maten!